reklama

Znamenia

Veríte v znamenia? Veríte, že veci, s ktorými sa denne stretávame, majú aj iný zmysel, ako ten, ktorý prvotne vnímame? Možno poviete „nie, ale zamysleli ste sa niekedy nad tým?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Tiež som nikdy nevenoval pozornosť podobným veciam, ale potom, čo som videl film Znamenia v hlavnej úlohe s Melom Gibsonom, som si začal viac všímať, čo sa okolo mňa deje.
Znamenia sú všade a záleží len na nás, či si ich vnímame alebo nie. Sú to veci, situácie alebo momenty, ktoré 99 percent ľudí zažije a viac sa nimi nezaoberá, nezamýšľa sa nad nejakým ukrytým významom. Môžu to byť veľké neprehliadnuteľné javy (ako v spomínanom filme kruhy v obilí) alebo sú to malé, na prvý pohľad nepodstatné veci. Aby sme ich dokázali zaregistrovať, musíme spomaliť, pozerať sa okolo seba, nebyť uzavretí do seba a nestarať sa len o svoje problémy. Práve na vyriešenie týchto problémov a starostí by sme vďaka nim mohli nájsť kľúč.
Prečo toto všetko vlastne píšem?
V tomto období riešim tú najdôležitejšiu otázku v živote, a to otázku svojej budúcnosti. Sám neviem, ktorým smerom sa mám uberať, aké je moje povolanie a úloha vo svete, hľadám svoju životnú filozofiu.
Bola sobota, vonku bolo nádherne, teplo a pretože moja hlavná voľnočasová aktivita je cyklistika, tak som sa rozhodol ísť sa prevetrať. Stúpal som hore kopcom po lúke, nikde nikto, široko-ďaleko nebola ani noha. Na vrchu som sa rozhodol dať si pauzičku, keď zrazu vidím, ako sa ku mne blíži starý krívajúci muž, ktorý sa podopieral o paličku. Neviem, kde sa tam vzal. Predsa som nikoho nevidel. Bolo to dosť ďaleko od dediny a nechápal som, kam sa vybral dedo, ktorý ledva kráča. Prihovoril sa mi a dali sme sa do reči. Ukázal rukou na okolitú panorámu a spýtal sa ma, kto to, podľa mňa, stvoril. Som veriaci a v duchu som si povedal: „No jasné, že Boh.". Ale oblasť, v ktorej som práve bol je známa ako „bašta" komunistov a nemal som práve chuť sa hádať so starým komunistom o veciach, o ktorých ma aj tak nikdy nepresvedčí. Ale duša zvíťazila a povedal som svoj názor. O to viac ma prekvapila starčekova odpoveď: „Múdro hovoríš..." Ujko hovoril frázy z Biblie lepšie ako pán farár :-) Bolo vidieť, že je študovaný, čo som skutočne nečakal. Rozprávali sme sa o budúcnosti sveta, o smerovaní ľudstva, o tom, ako človek ničí sám seba a svoju planétu. Nemá zmysel tu rozpisovať všetko, čo hovoril, ale povedal mi jednu vec, na ktorú nezabudnem: „Bojuj za tento svet, nenechaj ho zničiť. V Biblii sa píše: Boh rozdelí ľudí na ovce a baranov. Keď k tomu dôjde, tak buď na správnej strane. Nenič aj ty našu Zem." Na to som sa ho spýtal, čo ja už len zmôžem na svete. Odpovedal: „Máš celý život pred sebou. Musíš sa rozhodnúť, za čo budeš bojovať."
Podali sme si ruky a nasadol som na bike. Po chvíli som sa otočil a videl som, že ujko ide tým smerom, odkiaľ prišiel.
Len krátky záver. Kde sa tam zrazu dotyčný ujko objavil, keď som nikoho nevidel? Je to náhoda, že mi v tej chvíli povedal: „musíš sa rozhodnúť, za čo budeš v živote bojovať"? Odkiaľ vedel, že sa práve teraz rozhodujem, čo budem v živote robiť? Prečo po skončení rozhovoru nepokračoval v ceste, ale išiel naspäť? Bol som JA ten dôvod, prečo tam bol?
Alebo som len paranoidný? Jedna vec je ale podľa mňa jasná: znamenia existujú.

Poznámka: toto je môj prvý príspevok, tak prosím a pochopenie v kritikách :-)

Tomáš Michalec

Tomáš Michalec

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu